O mnie
Ten blog rowerowy prowadzi Migdal z miasta Łódź (Chojny). Przejechałem 39381.30 km. Śmigam ze średnią 21.17 km/h. Na siodle spędziłem 77d 12h 13m i jest fajnie :) Więcej o mnie.2014
2013
2012
2011
2010
2009
-Przejechać minimum 1 km :)).
-Zaliczyć maraton szosowy.
-Więcej motywacji niż w 2012.
-Czerpać radość z jazdy :))
Moje cztery kółka
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2024, Listopad12 - 0
- 2024, Październik32 - 0
- 2024, Wrzesień41 - 0
- 2024, Sierpień55 - 0
- 2024, Lipiec22 - 0
- 2024, Czerwiec3 - 0
- 2024, Maj5 - 0
- 2024, Kwiecień13 - 0
- 2024, Marzec21 - 0
- 2024, Luty2 - 0
- 2024, Styczeń2 - 0
- 2023, Grudzień1 - 0
- 2023, Listopad7 - 0
- 2023, Październik13 - 0
- 2023, Wrzesień12 - 0
- 2023, Sierpień9 - 0
- 2023, Lipiec2 - 0
- 2016, Lipiec1 - 0
- 2016, Czerwiec7 - 3
- 2016, Kwiecień1 - 0
- 2016, Luty1 - 0
- 2015, Sierpień1 - 0
- 2015, Lipiec1 - 1
- 2015, Maj1 - 2
- 2015, Kwiecień4 - 0
- 2015, Marzec3 - 1
- 2015, Luty2 - 2
- 2015, Styczeń1 - 2
- 2014, Październik14 - 6
- 2014, Wrzesień15 - 2
- 2014, Sierpień27 - 37
- 2014, Lipiec25 - 11
- 2014, Czerwiec22 - 12
- 2014, Maj18 - 23
- 2014, Kwiecień17 - 33
- 2014, Marzec9 - 30
- 2014, Luty8 - 16
- 2014, Styczeń15 - 34
- 2013, Grudzień15 - 21
- 2013, Listopad18 - 49
- 2013, Październik18 - 38
- 2013, Wrzesień13 - 25
- 2013, Sierpień17 - 29
- 2013, Lipiec4 - 2
- 2013, Czerwiec12 - 17
- 2013, Maj7 - 0
- 2013, Kwiecień4 - 2
- 2013, Marzec4 - 8
- 2012, Październik1 - 0
- 2012, Wrzesień1 - 1
- 2012, Sierpień2 - 1
- 2012, Czerwiec3 - 7
- 2012, Maj15 - 21
- 2012, Kwiecień16 - 7
- 2012, Luty1 - 0
- 2011, Grudzień1 - 0
- 2011, Listopad2 - 0
- 2011, Październik10 - 4
- 2011, Wrzesień16 - 20
- 2011, Sierpień21 - 9
- 2011, Lipiec7 - 0
- 2011, Czerwiec3 - 0
- 2011, Maj10 - 0
- 2011, Kwiecień9 - 8
- 2011, Marzec9 - 11
- 2010, Listopad10 - 23
- 2010, Październik9 - 38
- 2010, Wrzesień6 - 14
- 2010, Sierpień8 - 9
- 2010, Lipiec13 - 21
- 2010, Czerwiec15 - 16
- 2010, Maj11 - 41
- 2010, Kwiecień18 - 35
- 2010, Marzec15 - 59
- 2010, Luty9 - 41
- 2010, Styczeń9 - 11
- 2009, Grudzień6 - 11
- 2009, Listopad16 - 25
- 2009, Październik14 - 13
- 2009, Wrzesień25 - 12
- 2009, Sierpień25 - 0
- 2009, Lipiec21 - 0
- 2009, Czerwiec18 - 0
- 2009, Maj18 - 0
- 2009, Kwiecień20 - 0
- 2009, Marzec7 - 0
Kategorie
Dane wyjazdu:
38.09 km
0.00 km teren
01:54 h
20.05 km/h:
Maks. pr.:41.33 km/h
Temperatura:9.0
HR max:202 ( 95%)
HR avg:162 ( 76%)
CAD avg: obr/min
Kalorie: 1200 kcal
Rower:
Kellys Salamander SS
Sobota, 2 października 2010 · dodano: 02.10.2010 | Komentarze 7
Kellys Salamander Single Speed :)Zrobieniem swojego własnego SS'a zainspirowała mnie co raz większa popularność tego typu rowerów, łatwość obsługi i przede wszystkim bezawaryjność zimą, bo do tego ten rower został stworzony.
Tak na prawdę pomysł powstał w przeciągu 5 minut, kiedy to musiałem podjąć szybko decyzję podczas robienia zamówienia, zobaczyłem korbę Shimano Nexus 38z, pomyślałem chwilę nad tym czy ta ilość zębów będzie odpowiednia do wolnobiegu który miałem już w sklepie (18z). Postanowiłem zaryzykować, kliknąłem "dodaj do koszyka" i po kilku dniach korba była u mnie w rękach;).
Bazą do przeróbek był Kellys Salamander 08' na którym przejechałem ok. 3,5tyś km.
Na początku zabrałem się za zdjęcie wszystkiego co zbędne dla roweru SS, 3-rzędowa korba, kaseta, przerzutki, łańcuch, manetki, linki i pancerze. Następnie zabrałem się za zawieszanie nowych części:
Łańcuch:
Na początku miał być łańcuch Shimano 7-rzędowy, po chwili okazało się jednak, że wolnobieg nie przyjmuje go ponieważ jest robiony na łańcuch 1-rzędowy tzw. do składaka, ogniwa łańcucha nie wchodziły w ząbki wolnobiegu. To nie był problem, szybko poszedłem "na sklep" i wziąłem z półki łańcuch TAYA 112 ogniw który okazał się duużo za długi.
Kobra:
Korba to Shimano Nexus 38z z aluminiawymi ramionami i stalową zębatką, bardzo ładnie wykonana, całkiem lekka i co ważne nie czarna. Zalecana długość osi suportu dla tej korby to 127mm, zamontowany wkład w Kellysie to 113mm... Myślę sobie " może będzie dobrze"... i jest wporządku, tylko odstęp między zębatkami a ramą wynosi dosłownie 0,5mm, mam nadzieję, że jednak to nie zrobi mi problemu podczas jazdy. Mam przygotowany używany wkład suportu który zostawił u mnie klient, ma on 124mm długości i w razie potrzeby to właśnie jego zamontuje.
Nie wiem jednak jak korba która powinna współpracować z łańcuchem 7-rzędowym będzie chodzić na łańcuchu 1-rzędowym, mam nadzieję, że się jednak polubią ;)
Wolnobieg:
Stara, poczciwa konstrukcja do której nie mam klucza, żeby to ustrojstwo odkręcić;) Nie za co się rozpisywać, 18z i to wszystko na jego temat;)
"Napinacz":
Miałem ochotę kupić napinacz z prawdziwego zdarzenia, ale przeszło mi gdy zobaczyłem ile on kosztuje... powyżej 50zł za takie coś? O nie, nigdy w życiu, przynajmniej nie teraz ;) Rolę napinacza spełnia poczciwa Deorka, całkiem przyzwoicie radzi sobie w tej roli. W ruch poszła jednak linka i kawałek pancerza, która to utrzymuje wózek przerzutki w osi z łańcuchem, wszystko ładnie wyszło i jestem z tego taniego rozwiązania (Deorka pozostawiona przez klienta któremu wymieniałem ją na taką samą przerzutkę), nawet bardzo taniego, 0zł to chyba za darmo prawda ?:) Napina bardzo fajnie więc czego chcieć więcej.
Koło:
Koło z piastą pod wolnobieg leżało nie używane więc z nim nie było problemu. Wzmacniana obręcz, musiałem jedynie lekko skontrować oś ponieważ miała lekki luz.
Jazda testowa była bardzo krótka, miała zaledwie 600m z pracy do domu. Jednak już mogę powiedzieć, że przełożenie 38x18 będzie odpowiednie zimą, nie za twarde, nie za miękkie, w sam raz;)
O to zdjęcia prawie ukończonego "projektu", pozostała zmiana przedniej opony na taką samą jak z tyłu, zmiana siodła, oraz założenie licznika i błotników. Nie obyło się oczywiście bez problemów, ale mechanik rowerowy poradzi sobie ze wszystkim;)
Jestem zadowolony z efektu, ja za 47zł wyszło całkiem przyzwoicie, ubył napewno z 1000gr z czego również bardzo się cieszę.
To było:
To było© Migdal
To jest:
To jest© Migdal
W takcie:
W takcie.© Migdal
Napinacz:
"napinacz"© Migdal
Korba Nexus:
KOrba© Migdal
Napęd w całości:
Napęd w całości© Migdal
Puściutko na kierownicy:
Pusto na kierce© Migdal
W całej okazałości:
Rowerek mój© Migdal
Dzisiaj wysłałem tatę na zakupy do Top Printu, kupił mi ocieplacze na buty za śmieszne pieniądze, i ocieplane portki z szelkami na zimę, stopy już nie zmarzną a dodatkowa para ocieplanych gatek przyda się;)
...© Migdal
Ocieplacze:
ocieplacze© Migdal
Kategoria Do 50km
Komentarze
Raven | 15:03 poniedziałek, 4 października 2010 | linkuj
Pytanie stąd, że wygląda identycznie, jak mój fabryczny wolnobieg z Vitamin'a.
Ja też chciałem tylko i wyłącznie czarne (do wszystkiego pasują - i do ciuchów rowerowych i do cywilnych), ale jak usłyszałem cenę, to stwierdziłem, że szkoda zachodu z czekaniem/jeżdżeniem. Kupić, zajechać i kupić drugie. :P
Ja też chciałem tylko i wyłącznie czarne (do wszystkiego pasują - i do ciuchów rowerowych i do cywilnych), ale jak usłyszałem cenę, to stwierdziłem, że szkoda zachodu z czekaniem/jeżdżeniem. Kupić, zajechać i kupić drugie. :P
Raven | 16:58 niedziela, 3 października 2010 | linkuj
Fajny projekt. Co to za wolnobieg?
Co do przełożenia 2,11, to nie jestem przekonany. Ja mam 2,25 i lżej nie chcę. Na początku miałem 2,0 - po pierwszej jeździe też było "fajnie, nie zmacham się", ale potem zaczęło wkurzać, że człowiek macha korbami, a rower się toczy, a nie jedzie. Ale obym nie miał racji. ;)
A co do ochraniaczy - farciarz! Ja tam byłem dzień wcześniej i kruczo-czarnych nie było - trza było się zadowolić czarnymi z czerwoną wzmianką o CSC.
Co do przełożenia 2,11, to nie jestem przekonany. Ja mam 2,25 i lżej nie chcę. Na początku miałem 2,0 - po pierwszej jeździe też było "fajnie, nie zmacham się", ale potem zaczęło wkurzać, że człowiek macha korbami, a rower się toczy, a nie jedzie. Ale obym nie miał racji. ;)
A co do ochraniaczy - farciarz! Ja tam byłem dzień wcześniej i kruczo-czarnych nie było - trza było się zadowolić czarnymi z czerwoną wzmianką o CSC.
Gilevich | 09:47 niedziela, 3 października 2010 | linkuj
No to podobnie jak u mnie, ale po mieście wystarcza i na zimę też będzie dobrze. Tylko, że twój pewnie jeszcze bardziej schudł na tej wymianie, dla mnie zmiana wagi roweru była najbardziej zaskakująca. Choć i tak waży 12 kg, no cóż ale sama stal... a Tuna aluminium będzie lekutki. Pozdrawiam!
sikor4fun-remove | 20:57 sobota, 2 października 2010 | linkuj
hehehehe ;D Bardzo ciekawy pomysł ;]
Powiedz mi jaka jest maks prędkość na takim przełożeniu ;]
Pozdrawiam.
Powiedz mi jaka jest maks prędkość na takim przełożeniu ;]
Pozdrawiam.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!